Monday, August 21, 2006

Olle Per Zlatan, release av BenQ:s nya telefon, och TV-intervju


Ja förutom att Ebba von Sydow stylat till våra partiledare och andra jätteviktiga nyheter (t.ex om det där flygande tefatet i sverige var en "bolid" vad nu det kan vara för nåt, fast om möjligt ännu mer intressant än själva artikeln, är undersökningen som var bifogad till artikeln), fast jag tyckte faktiskt att Ebba lyckats jäkligt bra, intresseant är ju att våra partiledare snart går med på vad som helst för att jaga lite röster, nästa steg är väl att skicka in nån i big brother huset, men hur som helst tyckte jag resultatet va riktigt bra och kul att kolla på. Mest förvånad blev jag nog av Lars Ohly, kolla in krampan!
Länken till Bilderna på Partiledarna
Han måste ju jobba hårt me nävarna han, (han har ingen fru va?).

Maud Olofson är ju mer eller mindre hopplöst fall,
vad dom än trycker på henne så ser hon ju ut som en kärring, men det gör ju hennes åsikter varken mer eller mindre smarta för det.

Dessutom har det varit event och release party med BenQ och troligtvis taiwans mest puckade PR-firma. Vi undrade länge varför dom agerade så oprofessionellt, och envisades med att tvinga på oss en sån jäkla ful o skabbig design (vad vi skulle måla på journalisterna) för deras ide var att BenQ ska lansera en ny telefon, och både BenQ (BENQ -
Siemens för att vara exakt) och PR-firman tycker ju den nya telefonen är nåt så in i helvetes jäkla cool o fräck, jag tycker mest den är ful, trist, och allmänt kass. Ja på tal om det så fick jag ny mobiltelefon av chefen,
den kan ni kolla på här
men strunt nu i det. Hur som helst skulle det vara nån form av even, journalister kommer dit, ser deras super-tuffa-grymma-jätte-coola telefon, och sen ska dom bli målade av oss med BenQ:s logo och lite sånt, och så länge vi håller oss till Lila,
som är BenQ:s färg, eller silver, som är temat för den nya telefonen och partyt så va allt ok. Men vi undrade varför dom hade så jäkla kass stil och agerade så oprofessionellt, men alla frågor om bristnde stil, klass, och intelligens besvarades när vi såg chefen för PR-firman, ja begreppet "ful" fick ju en ny innebörd. Ebba von Sydow hade haft nåt att göra där i ett år, minst..
Hon va som en enda stort dallrigt monster av svabbigt fett och svettlukt, men hon va chef, så man håller tyst och försöker att spela med i det här töntiga spektaklet, vi åkte egentligen dit bara för att träffa alla journalisterna som skulle dit för att kolla på mobilen, men det fattade inte tjejen på PR-firman.

Det gav napp direkt, en brutta från nån tevekanal snodde åt sig mitt och min chefs visitkort och ringde samma kväll, ja det bestämdes
direkt att vi skulle ha en intervju, ja 10.00 stod dom med kameran i högsta hugg och jag hade knappt fått ner morgonkaffet, men en fantastiskt trevlig reporter som jag lattjade lite med, jag minns inte exakt vad jag sagt, jag kanske bara klappade henne lite på gumpen, men nånting funkade i alla fall, jag kom precis hem från jobbet lagom till 20.00 nyhetssändningen och där va jag med, det va väldigt pinsamt eftersom jag var så nervös när hon gjorde intervjun, men det gick ganska bra, om än ännu mer pinsamt att bli presenterad som "the tall and very handsome swedish artist student" men det är ju bättre än HIV-mannen, Robinson/Big Brother... nånting, eller Zlatan

ja på tal om Zlatan


Det har kommit till min kännedom att en av pappa Pers gamla kompisars dotter
fått en bebis, och nu ska vi inte gå in närmare på det, det är inget konstigt med det, och dom är inte konstiga på något sätt, typiska medelsvenssons, men nu lämnar vi det.

Det vi däremot inte ska lämna är deras namnval, Olle kan man väl förstå, och Per är ju inget märkvärdigt, det känner jag många idioter som heter. Men ja så va det ju det där sista namnet. Ja då gör jag som vanligt, försöker sätta mig in i situationen.
Hm...
det borde finnas att par olika alternativ


1. De försöker plocka ett coolt namn. Fast då undrar man ju vad som hände med Robocop, Rambo, Herr Banan (torsk på tallin), eller varför inte Kukk (också torsk på tallin).

2. Ett namn som inte låter dumt oavsett vem man gifter sig med, t.ex om Åsne Seiyersdal ville gifta sig med Brad Pitt.

3. Sen har vi ju själva idoldyrkan, att välja en kändis, man ska ta ett namn som man gillar. Tja jag har ju alltid gillat Meatloaf, fast det kanske inte passar så bra att heta? Om det nu är hett att välja namn på balkan kanske man kunde välja Slobodan, efter han den där Milosevic, han är ju känd. Eller kanske Mugabe, han är en jäkla klippa, både känd och en jäkla fin mössa har han.

Eller kanske ett dubbelnamn hade suttit fint, jag är väldigt förtjust i just det här företaget, så varför inte uppkalla honom efter det?

Länk till företaget


Förresten vi har ju snackat så mycke om telefoner idag, så varför inte berätta vad det heter på kinesiska?
Antingen kan man kalla det för Shuo dji, som betyder "hand" och "maskin" eller "apparat". Det här ordet dji används ofta t.ex häftapparat Ding su dji (trycka hål genom papper apparat) och miniräknare Ji Suan dji (räkna apparat) det är såklart samma sak med blåsa vind apparat, som vi kallar hårtork, eller tvättapparat/maskin, precis som i sverige.

Men! Det finns även ett annat ord för mobiltelefon, och det kommer från Hong Kong och tiden då mobiltelefonerna var allt annat än små, "Daga" betyder gangsterboss på kinesiska, och Da betyder stor, och mobiltelefon heter då DagaDa, som betyder t.om större än bossarnas boss, från tiden när de tog med sig sin gigantiska mobiltelefon till partyt för att flasha med sin nya mobiltelefon.

ja där ser man

hej hopp

No comments: