Monday, December 18, 2006

Fuglesang in Space

Ja som ni kanske har hort o sett hemma i Sverige sa har ju gamle Christer antligen fatt aka upp i rymden, och de va ju skoj for honom. Jag kan ju lite fraga mig nyttan med att smalla en jakla massa miljoner pa att skicka folk upp i rymden for att se om de finns vatten pa mars, eller lata christer fuglesang sla rekord i langsta frisbee-kast (han fick ta me sig en frisbee upp for att sla nat rekord).

Men det blev faktiskt ett par roliga bilder fran rymden, och dom kan vi val kolla pa i alla fall utan att gnalla allt for mycke, lite frackt ar det ju med en svensk i rymden.

Annars da? Nja morsan o farsan mailade och sa att allt va bra och att vadret i skane inte va sa mycke att hurra for, ar de lika dant i kalmar o sthlm o sant eller? I taipei har vi inte sa varst fint vader att skryta med, det ar ofattbart kallt ute (anda tills jag kollade pa termometern 18C), ja lite tontig kande jag mig faktiskt, men vi far ju inte glomma att det ar en o, och pa oar ar det ju alltid jobbigt hog luftfuktighet och kalla vindar, dessutom har ju ingen i taiwan hort talas om treglas-fonster, eller dorrar med tatningslist osv, man har varsta flashiga och coola dorren i rostfritt stal med krumelurer och krumbukter och lull-lull, men sen om katten har ranneskita i lagenheten intill, bade luktar det och hors konstiga ljud, dorren isolerar inte mot nanting! helt sopig design..

Jul vet jag inte riktigt om det blir nat, antingen maste jag jobba pa julafton eller pa nyarsafton, eller sa blir det val bada, men 3e eller 4e januari blir det malaysia o det dar igen, dar skiner solen i alla fall. Forra veckan va for en gangs skull inte alls stressig, och det gjorde att jag hann planera in language exchange tva ganger denna veckan, det ska bli skoj, maste ju lara mig nan mer kinesiska an "tja bruden, va fin du va, ska du me hem till mig?" det ar ju ungefar det enda jag kan saga i dagslaget. Jag hade forresten forelasning och mini workshop for en Rotary klubb i Taipei i fredags, det va skoj, jag forklarade lite om hur laget ar med HIV/Aids i varlden, Taiwan och afrika, vi ska halla event tillsammans med Rotary den 30e december, vi ska mala folk lite i typ stadsparken och sa maste folk betala, men alla pengarna gar till hiv/aids drabbade, vi jobbar helt gratis.

Pa lordagen var det ocksa event for mig och chefen med en Rotary klubb, mycke roligare folk i den klubben, dom hade nan grej for folk med nedsatt horsel och lite allmant forstandshandikappade, det va helt fantastiskt, vilka underbara manniskor. Vi malade lite och sadar, inge jobbigt direkt, tog bara ett par timmar, inte superskoj en lordagkvall, men om man jamfor att jobba lite en lordagkvall, eller att inte hora nanting for resten av livet, kan jag gott hjalpa folk lite, vi fick nat presentkort till Sogo (typ som NK i sthlm) men det racker ju knappt till en kopp kaffe dar, men det gor inget, det va skoj att fa hjalpa till.











Avslutningsvis vill jag, utan att kunna pasta att jag kanner honom personligen, maste jag ta o halla med gallande "Jimmy - you are the man!" Tills nasta gang vi hors - "Jippi!"

puss

No comments: